Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Iz arhive NSPM - Što joj Evropa više pomaže, Grčkoj je sve gore

Komentari (36) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 08 septembar 2012 14:48
Brane2
A šta ako je baš obratno:

"Što je Grčkoj gore, Evropa sve više pomaže ?"
Preporuke:
9
83
2 subota, 08 septembar 2012 15:52
cisto onako
Za zadovoljstvom sam procitao ovaj tekst koji razotkriva pljackaski, neokolonijalni sistem na kome se bazira EU.
Preporuke:
94
3
3 subota, 08 septembar 2012 16:24
PR
Pre nekoliko stotina miliona godina nije bilo Sredozemnog mora...
Preporuke:
3
40
4 subota, 08 septembar 2012 17:05
boban
Grcka ne bi imala nikakvih problema da se nije preterano i nepotrebno zaduzivala.Jahte,tenkovi,naoruzanje,luksuzne vile i preskupi automobili,prevosoke plate i penzije,neudate cerke nasledjuju ocevu penziju,penzionisanje u 50. godini,sve je to finansirano od tih kredita.
Kada se tome doda da Grcki lekari,zubari i advokati ne placaju porez(prijavljuju smesno male zarade) onda se vidi da je Grcka sama prihvatila da postane rob.
Pogledajmo na primeru jednog coveka.Da li treba zaliti coveka koji uzme kredit za stan od 300 Evra a ima platu samo 600 Evro(Agrobanka je davala takve kredite).Sad on ne moze da placa kredit i zali se kako ga je banka prevarila.
Preporuke:
27
39
5 subota, 08 septembar 2012 17:31
JohnyBgood
@boban

Slazem se 100%, po clanku ispada da su svi krivi samo ne sprega politicari-narod. Ovi prvi su pred izbore obecavali a posle izbora delili narodu secerleme koje zemlja nije realno mogla da si priusti. A ovi drugi su uzivali u beneficijama i pustali nevidjenu kradju i korupciju medju politicarima.

I jednima i drugima bilo lepo par decenija, ali su ta kola MORALA kad-tad da se slome. I sad kuku-lele, kriva nam EU, krive nam banke, ovi ili oni.

A recept je jednostavan: ustavno zabraniti povecanje zaduzenja osim u slucaju rata i tacka. Ako se ne zaduzujes ni banke ti nece moci nista.

Zato i nasu vladu treba ocenjivati i na sledecim izborima glasati samo u skladu sa time (1) koliko su smanjili spoljni dug, i (2) sta su izgradili od infrastrukture, i (3) kolika je nezaposlenost. Da ih se ocenjuje iskljucivo po tome, jedini recept za reizbor bi bio da se sto manje krade i da se privreda rastereti. Umesto da krivimo EU za grcke probleme, iz njih treba uciti.
Preporuke:
39
9
6 subota, 08 septembar 2012 18:12
Nemac
Najcrnje je to sto se piramida zasnovana na iskrivljenostima tipa lakog rada, brzog hvatanja novca, olakog zaduzivanja, nerealnih beneficija, korupcije, spekulacije, taman kad se ljudi naviknu, rusi. Po pravilu, do poslednjeg trenutka bice nastojanja da se izvrda najgore. E, onda... Dolaze pacovske godine u ljudskoj verziji. Sto se tice niza dogadjaja tipa dvobrzinske Evrope, ovaj proces samo prolongira navedeni scenario.
Preporuke:
23
1
7 subota, 08 septembar 2012 18:48
Sale
Ja sam laik za ekonomske tokove i da li neko može da mi objasni ko kome duguje novac ako je Evopa zadužena za 8000 milijardi evra, SAD zaduženi 16000 milijardi dolara itd, itd...
Ko je poverilac za toliki novac?
Preporuke:
48
2
8 subota, 08 septembar 2012 19:17
...
Niko ne kaze da Grci nisu krivi. Ali kako je neka banka mogla da daje kredite iako je bila svesna da ti krediti nece biti vraceni? A onda su te banke kukale i u njih su se prelivale ogromne sume, milijarde dolara i evra, iako su bile nesposobne. Zasto sada Nemci da spasavaju banke koje su davale kredite u Grckoj koji ne mogu biti vraceni? Postena banka gleda da se njen klijent razvija i da moze da joj vrati pozajmicu. Ako radi drugacije radi za svoju i za stetu svog klijenta. A ovi imaju svoje pajtase u vrhu EU i SAD administracije koji su ih okarakterisali prevelikima da propadnu pa im novac dele i sakom i kapom iz narodne kase jos vise zaduzujuci i unistavajuci drzave. Direktore svih banaka koje su izazvali krizu trebalo je pohapsiti, ali oni su nagradjeni bonusima. I opet se tim istim ljudima daje sansa da "resavaju" krizu koju su sami izazvali. A ko im to omogucava? Pa upravo politicari, koje navodno narod bira, a zapravo ih placaja ista ta finansijska mafija.
Preporuke:
45
1
9 subota, 08 septembar 2012 19:21
ben
Još samo malo i pokojni g.A.Hitler će da ,na onom svetu,vidi ostvarenje svih snova(pre 22-og juna 1941).Taj deo je ostvario g.G.Šreder severnim tokom.
Preporuke:
25
2
10 subota, 08 septembar 2012 19:57
JohnyBgood
@...

Apsolutno se slazem i sa vama, sve banke koje su neodgovorno pozajmljivale je jednostavno trebalo pustiti da bankrotiraju. OK, cak i ako bi bila privremena kriza bankarskog sistema bar bi se svi opametili jednom za svagda.

Ovako su probisveti i lopovi ne samo spaseni nego su i bankari koji su se ponasali odgovorno (uglavnom manje regionalne banke) ispali budale. Umesto da oni preuzmu stvari u svoje ruke.

Nece ovo na dobro, srljamo u samo sve vece i vece krize. I nema tu nista "neoliberalno" u principu da oni koji su se prezaduzili treba lepo da bankrotiraju i restruktuiraju dugove, bilo da je u pitanju drzava Grcka ili banke, to je jednostavno ZDRAV RAZUM.
Preporuke:
28
1
11 subota, 08 septembar 2012 20:17
Zoran
Ako pročitate ovaj intervju sa Grkom, videćete i zašto.

http://www.dw.de/dw/article/0,,16226988,00.html?maca=ser-Blic%20Online-2569-xml-mrss
Preporuke:
4
1
12 subota, 08 septembar 2012 20:26
Zoran
"Niko ne kaze da Grci nisu krivi. Ali kako je neka banka mogla da daje kredite iako je bila svesna da ti krediti nece biti vraceni?"

Tako što ću da ti uzmem ono što imaš ako ne vratiš kredit. Tvoj problem.
Preporuke:
15
7
13 subota, 08 septembar 2012 20:32
JohnyBgood
Sale, drzava duguje raznim bankama, pojedincima i u sopstvenoj drzavi ali i u stranim drzavama, a moze da duguje i stranoj drzavi ako joj ova da neki kredit.

Drzava i njeni individualni gradjani imaju odvojene racune, tako da Grcka moze da bude prezaduzene u isto vreme kada mnogi njeni gradjani imaju milione ili stotine miliona evra. A neki od tih miliona evra mogu da budu ulozeni u obveznice grcke drzave.

Recimo, japanska drzava ima OGROMNE dugove ali ih uglavnom drze (u obliku obveznica) japanski gradjani i privatne institucije tipa banaka. Japan zato ima vise manevarskog prostora od Grcke, jer je manja verovatnoca da ce ti Japanci odjednom krenuti da se resavaju tih obveznica i obore im vrednost, kao sto su strani investitori shvativsi da je Grcka u krizi krenuli da beze glavom bez obzira.
Preporuke:
14
1
14 subota, 08 septembar 2012 20:37
Milo
koliko teksta samo da se kaze, Grci ne vole da rade ali vole da trose.

Koliko je poznato Grci su za vreme krize privatno u banke po Evropi 'sklonili' 300 milijardi Eura. Halo pa odakle tolike pare za 10 miliona Grka. Ja na njihovom mestu ne bi imao obraza da se javim.
Preporuke:
7
31
15 subota, 08 septembar 2012 20:51
seljak bezemljaš
U brlogu smo.Kako izaći?
Preporuke:
23
0
16 subota, 08 septembar 2012 23:04
oxi
Izuzimajuci ulogu Evropske zajednkce,Centralne banke,MMF-a ....moram istaci da su Grci godinama ziveli iznad svojih mogucnosti.Zivim u Grckoj 15 godina i ono sto sam videla ovde ne znam da li postoji jos u nekoj evropskoj zemlji.
Drzavni sluzbenici,profesori,lekari....su uzimali i sakom i kapom,primale su se trinaeste,cetrnaeste plate,odlazilo se u penziju sa nepunih pedeset godina,dobijale se astronomske otpremnine ..Ulaskom u Evropsku zaejednicu su imali mogucnosti da iskoriste kredite za napredak ali nisu.Pare su otisle u dzepove raznim i mnogim lopovima koji su se koristili a za napredak i zaposljavanje nisu dali nista.
Grci sve poslove uglavnom zavrsavaju preko poznanstava,rodjackih veza,partijskih veza...E sad,kad vise nema para mogu samo da kukaju i krive
Merkelovu i ostale.
Mozemo sad raspravljati da li je sve ovo planski izvedeno sa Grcima jer su znali kakvi su pa su ih "navukli" pa sad nema izlaza ili je nesto drugo u pitanju.
U svakom slucaju iz krize se moze izaci brzo
Preporuke:
10
6
17 subota, 08 septembar 2012 23:09
oxi
ali njihova vlast mora da oporezuje i bogatase i razne lopove a ne samo penzionere i srednji i sloj i radnike.To naravno ne cini,niti hoce po onome sto vidim.Iskreno ne vidim da ce se Grcka izvuci iz ove situacije jer im je vlast ista kao u Srbiji a ni narod nema petlje da se izbori za svoja prava iako se nesto kao bore i demonstriraju ali na kraju krajeva i mi smo radili to isto pa gde smo sada?
Preporuke:
15
1
18 nedelja, 09 septembar 2012 03:49
S.D
Slazem se komentarima koji su konstruktivni poput OXI-jevih koja je direktno ucestovala u zivotu Grcke,ali zar vam ne smetaju najzalosnije cinjenice da drzava Grcka nema pravo kao clanica EU da direktno uzme kredit iz Evropske banke po 1% kamate vec to cini posredno preko Nemackih komercionalnih banaka po 7% kamate.Zar to nije direktna pljacka drzava,zar ne vidite da je to atak na drzave da bi postale vlasnistvo bankara.Vidite da se na vlast postavljaju,izbori su farsa u kojima sludjeni narodi trce za slamkom spasa koja nas vuce u vece dubine.Ko je bio na zapadu 70-ih i 80-ih i pogleda sadasnje prilike na istom moze videti da se zivotni standard prepolovio a odnos prema zaposlenom postao gotovo robovski.Pitajte se ko je podigao ekonomiju Kine,Indije,i drugih i sa kojim namerama,da bi pomogli njima ili sebi.Zasto se destabiluju drzave,zapad bi demografski i ekonomski potonuo da nema izbeglica jer prestala bi izgradnja sto je kicma razvoja svake drzave,inace bi sve stalo.
Preporuke:
18
1
19 nedelja, 09 septembar 2012 07:59
Mehanicizam
@JohnyBGood

Jao, opet ovaj pozitivistički um! Da smo uradili to bilo bi obavezno bolje. Kada nismo povukli taj potez onda je moralo ovako da bude. Ovaj Johny razmišlja na nivou mehanicističkog principa. Shvati jednom za uvek...kada pomeriš jednu stvar onda si pomerio i sve ostale...dakle, nisi pomerio ništa jer se ne može pomeriti samo jedna stvar. A to što označavaš kao stvar realno postoji samo u tvojoj uobtrazilji a ne u stvarnosti. I tu je problem jer ti stvaroi posmatraš izolovano a ne u međusobnoj povezanosti i uzročnosti. Ali, za tebe je to viša matematika, avaj.....kao i za sve ove umolomce na Zašpadu koji pokušavaju da se ispletu iz sopstvenih budalaština. Kada naučiš da misliš onda se javi....ovako...ne troši svoje i naše vreme uzalud.
Preporuke:
4
9
20 nedelja, 09 septembar 2012 08:05
circulus vitiosus
@oxi

Iz krize se uopšte ne može izaći brzo. A tek kada to shvatite onda ćete i napraviti prvi korak ka izlasku iz krize! Živelo se neverovatno lako. Da, ali zašto se ušlo u takvu šemu? Zato jer je kapital postao jeftin. A zašto je postao jeftin? Zato što ste poskupeli rad. I to je sada jedan circulus vitiosus. Žalim što vam moram odgovarati kao detetu ali rezonujete kao dete. I tu je najveći problem ne samo grka nego svih ostalih koji su ušli u ovaj začarani krug. Ljudi jednostavno ne umeju misliti. Misli se kako se radi a pri tome se ne radi. Pa kako onda uopšte i možete misliti?
Preporuke:
4
3
21 nedelja, 09 septembar 2012 08:14
Razjašnjenje
@Sale

Poverilac za toliki novac je uverenje i propaganda da sistem funkcioniše. A sistem kapitala ne funkcioniše iz sasvim prostog razloga jer nije u stanju da se reprodukuje pod uslovom čak ni proste reprodukcije. Onda se ulazi u dugove, tj, kreiranje novca jer novac je dug. I tako kapital sistem sebe privremeno održava. Kada se taj proces ubrza iz malo daljih razloga onda se upada u ovo gde smo došli. I tu je kraj jer sistem nije u stanju da obnavlja svoju infrastrukturu. A nju čini konstantni deo kapitala. Realizacija se otežava sve zaoštrenijom konkurencijom koja zapravo pokreće kapital. I to je smrtno kolo sistema iz koga nema izlaza. Sistem mora pući i tako društvo preživljava. Iz nove ljuske tada se rađa i nov sistem proizvodnje, raspodele i razmene. Potrošnja je već nešto drugo.....
Preporuke:
7
3
22 nedelja, 09 septembar 2012 12:34
ne propada se zbog "ekonomije", već zbog politike
Neko veče je u "Ćirilici" kod Milomira Marića bio gost Jelko Kacin. On je rekao da je Grčka propala jer je pravoslavna država.

Ja verujem da je Jelko u pravu.
Preporuke:
11
2
23 nedelja, 09 septembar 2012 13:24
oxi
Nije Grcka propala jer su resenja izlaza iz krize komplikoana,naprotiv.Valjda je jasno da postoje "sile" koje ne dozvoljavaju na mnogo nacina da se Grcka pa ako hocete i Srbija,izvuku iz ove situacije.
Preporuke:
18
2
24 nedelja, 09 septembar 2012 16:42
Dimitrije
LJudi da li vi shvatate da je novac prolazna stvar.Grčku nije mogla da pokori turska koja je njom vladala petsto godina a piše se da će bogati sever.Ako Evropa tako razmišlja nije daleko dan kada će bogati sever kupovati Kina I Indonezija.Sve dok ima grka ne treba se plašiti jedna odluka,jedan korak u bilo kom vremenu i eto Grčke van Evrope.Šte će se desiti ništa .Sve ovo je strah finansijske elite ali ne i strah naroda ,jesu li nas bombardovali jesu ,jesu li nam uveli sankcije jesu i opet ništa jesu li nas albanci proterali sa Kosova jesu a zašto zato što ih ima više .TO JE KLJUČ BROJNOST NEKOG NARODA I VITALNOST ODLUČUJE O NJEGOVOJ SUDBINI A NE TO DA LI IMA ILI NEMA NOVCA.Novac je sve i ništa.Kada su narodi u pitanju ili nacije nije ništa.Jer narodi traju dugo a dugovi mnogo kraće.
Preporuke:
18
1
25 nedelja, 09 septembar 2012 20:15
UTOPIJSKA PRIČA O ČUDIMA
Godine 1882. „Samouprava“ je donela čitav niz manjih i većih rasprava dr Lazara Pačua, „komunca“, u kojima je on isticao da „na Zapadu svi prevaranti i lažovi vladajuće klase propovedaju ljubav i harmoniju, dok naprotiv proletarijat zna da će mu mržnja dati snagu, i da će se tek iz krvi roditi ljubav...“
Preporuke:
10
0
26 ponedeljak, 10 septembar 2012 14:41
thinking maize
Sve je lepo i krasno, al ŠTA ĆEMO što je NEMAČKA DRŽAVA MNOOOGOOO ZADUŽENIJA nego grčka država!? I da AKO KRENE KRIZA i u SAMOJ Nemačkoj, a pod EKONOMSKIM PRITISKOM zemalja BRICS-a, NE DOĐE do URUŠAVANjA SOCIJALNOG DOGOVORA u nemačkom društvu!? Ko će TAD SPASTI NEMAČKE BANKARE i politikante od BESA NjIHOVOG NARODA!? Da li BANKARI, kao REZERVNU VARIJANTU PRIPREMAJU nekog NOVOG Hitlera!? Da li je možda i Brejvik SAMO BANKARSKI SPIN, koji Zapadne narode treba da PRIPREMI na neki NOVI NACIZAM!? Pogledajte ga, "mlad, lijep, PLAV i visok", ko izašao iz "Trijumfa volje" Leni Rifenštal!? Razmislite, uostalom o nečemu SLIČNOM već poduže daje komentare, ovde na NSPM-u, STARI Zapadni spin "Marko Gey"!? PS. Američka i britanska država su JOŠ ZADUŽENIJE, sa JOŠ VEĆIM SOCIJALNIM RAZLIKAMA nego u Nemačkoj i JOŠ BESKRUPULOZNIJIM bankarima! Mislite o tome!
Preporuke:
11
0
27 utorak, 11 septembar 2012 12:07
Rade
“ …. ne propada se zbog "ekonomije", već zbog politike
…. Jelko Kacin. … rekao da je Grčka propala jer je pravoslavna država.

Ja verujem da je Jelko u pravu….. “

Hm, znaci Pravoslavlje krivo za sve!? Nisam znao da je toliko uticajno i u ovim zemljama:

http://www.seebiz.eu/slovenski-javni-dug-porastao-na-474-bdp-a/ar-28680/

http://www.usdebtclock.org/
Preporuke:
4
0
28 utorak, 11 septembar 2012 12:27
Kraljevic Marko
Odlican tekst i zao mi je sto vecina stanovnika ove drzave ne moze procitati nesto, sto bi im pomoglo da im se otvore oci, u vezi sopstvene buducnosti.
Preporucujem svima da pogledaju dokumentarni film "Food inc." koji je logican nastavak ovoga clanka ili obrnuto.
Preporuke:
8
1
29 subota, 31 januar 2015 11:11
Musa Kestendžija
@Kraljevic Marko
zao mi je sto vecina stanovnika ove drzave ne moze procitati nesto, sto bi im pomoglo da im se otvore oci"

Većina stanovnika ove zemlje ne čita ništa jer ne ume da čita a i ne treba im, jer znaju sve. Ipak, food je važna stvar, to je fart material (definicija Anthony Powella, kanadskog turiste što ga sretoh 75.-te na povratku iz Nepala).
Preporuke:
3
23
30 subota, 31 januar 2015 11:48
bravo
Odličan, proročki tekst. Tek sada se vidi koliko je bio u pravu.
Preporuke:
11
0
31 subota, 31 januar 2015 15:43
Zoran
Kako to da Rumunija, Bugarska i masa drugih zemalja nemaju tolike dugove?

Pa zato sto ne trose vise nego sto zaradili. Pravi standard Grcke je nesto malo bolji od Bugarskog. I to ce se desiti.

Do sada je bilo grebanje na svakih 50 godina i oprastanej dugova, to vise niko nece.
Preporuke:
1
8
32 subota, 31 januar 2015 16:31
Ima li Ciprasa među Srbima?
Koliko je realna procena,vidimo danas na primeru te iste Grčke koja je rekla DOSTA!
Ali oni imaju Sirizu,a mi?
Vulina!
Zameniti reč Grčka u tekstu sa Srbija,i eto nama Srbije na ulasku u Uniju.
Samo za razliku od Grčke,bez dela svoje teritorije(Kosmeta).
Preporuke:
9
1
33 subota, 31 januar 2015 17:41
MR
Juče sam bio u banci i video sam da je interes na ušteđevinu manji od 0.5%. A banke pozamljuju državama sa interesom od 7%! To je pravo zelenaštvo.
Preporuke:
9
0
34 subota, 31 januar 2015 20:08
Zemunac
CLANSTVO U EU i pomoc MMF,ocigledno nije kljuc da se siromasna zemlja,kao Grcka,a jos vise Srbija izvuce iz bede.To je bas potpunob suprotan put,da se zemlje juga Evrope,a jos vise Balkana POTPUNO POTCINE.Umesto da Rusima izdamo vojnu bazu i izbacvimo MMF I IZDAJNIKE,PUSTAMO da nas vode probisveti i likovi bez moralnog integriteta u kandje VELIKOG BRATA i grupe milijardera.Bilo bi dobro zamoliti gdina Putina DA IH,KADA IH ZBACIMO,PRIMI U SIBIR,jer Goli Otok vise nemamo.Problem sada nisu oni koji vole RUSE,vec oni koje je zapad potplatio i oprao im mozak da nas SVE UNISTE!DOLE MARIONETSKA VLADA!
Preporuke:
6
0
35 nedelja, 01 februar 2015 15:16
Turas
Odlična analiza ,takođe i sa strane komentatora.Na pr. gospodina (...)koji nas je možda uskratio zaključka . "Kukuruza" gde je ukazivanje na banke kao politički instrumentarijum finansiske oligarhije , Nju-Ejdž pravca u svetu ,gde podseća na reči Igora Mandića , da su najveći banditi u današnjem svetu i njegova najveća pretnja banke -svetsko bankarstvo kao uzrok sve bede i ratova . Naravno bez dirigovane političke "elite" u skoro svim zemljama sveta nemože da se sprovede zamisao bankarske oligarhije Žao mi je što neki komentatori ne uviđaju katastrofičnu budućnost ovoga poretka i pogrešno ga tumače . Smatram da nije u pitanju kratkovidost već opredeljenje .Verujem kao i mnogi komentatori na našem najboljem političkom inter-net oglašivaču NSPM ,da će ipak razum ČOVEKA da odnese pobedu nad POHLEPNIM BANKARIMA i njihovim plaćenim slugama .
Preporuke:
4
0
36 utorak, 03 februar 2015 23:00
Bob
Ono što najviše poražava je nedostatk solidarnosti unutar otpad-unije. Valjda bi to trebalo da postoji? Nećeš dati svom rođaku ili komšiji pare da kupi drogu, ako je narkoman.
Međutim, kad je počela kriza, svi otpad-evropljani (prvi nemci, oni su oduvek najveći evropski otpad) su navalili kao besni psi, da opljačkaju što više mogu.

Evropska unija, sramota među narodima.
Preporuke:
3
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner